PolandРали Бреслау е най-голямото офроуд рали в Европа и второ по големина и значимост в световен мащаб след легендарното Рали Дакар…

Повече информация

Балкан Офроуд Рали (Balkan Offroad Rallye) се провежда в България и е част от веригата международни офроуд надпревари Rallye Breslau, с родоначалник …

Повече информация

Баха Германия (Baja Deutschland) е най-популярното и голямо европейско „БАХА” състезание извън кръговете на световния FIA и FIM шампионат…

Повече информация

През 2016 година семейството на Breslau Rallye International Association се увеличи с още един член. Към палитрата от състезания се присъедини и един уникален за Европа проект, даващ възможност на феновете на моторните спортове да се докоснат на живо до историята на рали състезанията.

Повече информация

Gladiator Racing

Собственикът на „Юнит Тотал Реал” ЕООД, Александър Ковачев, е състезател по автомобилен спорт с множество титли от офроуд състезания в България и чужбина. Той е председател на УС на Асоциация Рали Бреслау Интернационал и на Сдружение Гладиатор Спорт.  Сдруженията са дългогодишни членове на Българската Федерация по Автомобилен Спорт (БФАС), а самият Александър Ковачев няколко години е бил член на УС на БФАС и председател на Комисията по офроуд към БФАС.

Неговата състезателна кариера започва през далечната 1996 в Германия. Удоволствието от карането извън пътя подтиква Александър Ковачев още през 2001 да сформира състезателен отбор Gladiator Racing Team. Той и група ентусиасти, със собствени сили и средства, поставят основите на Офроуд спорта в България.

Офроуд спортът комбинира класическия рали формат със състезателни трасета извън пътя. Характерно е, че автомобилът и екипажът трябва да са изключително добре подготвени за предизвикателствата на разнообразния терен. Ето защо състезателният автомобил трябва да е високо проходим, с надеждни двигател, скоростна кутия, раздатъчна кутия, подсилени оси и рама, подходящи гуми, предпазен ролбар, подсилено окачване, адекватна спирачна система, допълнителен резервоар, специална охладителна система, спортни седалки и колани, рали компютри, максимално олекотено купе, но не за сметка на сигурността, лични предпазни средства за пилот и навигатор и много други дребни, но съществени детайли.

През 2001 Gladiator Racing Team се спират на Mercedes G, като основа за изграждане на състезателен автомобил. След около 12 месеца активна работа, средства, много страст и желание се ражда Gladiator Evolution.

Доказателство за добре свършената работа и възможностите на екипа станаха над 20-те спечелени първи места в офроуд шампионатите на България, спечелването на титлата „Шампион на България за 2002”, както и престижното трето място в най-голямото европейско офроуд състезание Berlin-Breslau 2006. Понастоящем легендарното Рали Бреслау се организира от Александър Ковачев и екип специалисти.

През 2007г. тенденцията в европейските състезания се променя – от офроуд с трофи елементи в офроуд тип Rally Raid /стил познат от Рали Дакар/. Този тип състезания са характерни с високата скорост в труднодостъпни терени, на различни настилки, като пясък, макадам, кал, трева и други. Това налага промени в състезателния автомобил, които трудно биха били реализирани в съществуващия Gladiator Evolution.

През 2008 се конструира изцяло нов състезателен автомобил, отново на базата на Mercedes G, но със съвременна концепция, съчетаваща способност за движение с висока скорост извън пътя и екстремна проходимост и издръжливост. Първият сериозен тест в реални състезателни условия е в края на 2008г. на Офроуд Смолян, където на старта застават над 50 екипажа. Новият Gladiator G320 V6 се представя блестящо.

Напълно нов бензинов двигател V6 с 260 PS, 6-степенна скоростна кутия, подсилена раздатка, олекотена каросерия от композитни материали, специална спирачна система с 6 бутални спирачни апарати, адаптивно окачване тип „Coil Over”, предпазна клетка, допълнителен резервоар и всичко онова, което е необходимо, за да се нарече новият автомобил „готов за шампион”!

През 2009 Gladiator Racing Team триумфира в една от най–големите офроуд надпревари в Европа – Баха Саксония (Baja Saxonia), на чийто старт застават повече от 300 участника. Спечелването на първото място е невероятен успех и доказателство, че концепцията за състезателен автомобил и отбор работи. Победата получава широк отзвук в България и Европа, като много медии отразяват успеха на отбора и дават невероятен стимул на екипа за развитие през следващите години.

През пролетта на 2010 екипът Александър Ковачев (пилот), и Димитър Лазаров (навигатор) дублира победата, като става и първият екип, успял да спечели в две поредни години Баха Саксония (Baja Saxonia).
Gladiator Racing Team се превръща в значим отбор, респектиращ офроуд състезатели не само в родното първенство, но и в Европа.

С времето участията на Gladiator Racing Team в офроуд състезания отстъпват място на организирането на  такива – Александър Ковачев и екип от специалисти провеждат най-голямото офроуд рали в Европа и второ по големина и значимост в световен мащаб след легендарното Рали Дакар, а именно Рали Бреслау (Rallye Breslau). 8-дневният  офроуд маратон се провежда в Полша и Германия. Освен него се организира аналога на Рали Бреслау в България: Балкан Офроуд Рали (Balkan Offroad Rallye) и 3-дневното състезание Баха Германия (Baja Deutschland)

Повече информация: www.rallye-breslau.com; www.balkanoffroad.net; www.baja-deutschland.de

Страстта към състезателен офроуд в екипа на Gladiator Racing не е угаснала и до днес. Винаги, когато екипът има възможност и време, участва в офроуд състезания.

Най-скорошното им участие е в РАЛИ РЕЙД ДОБРУДЖА 4Х4 през 2014 и завършва с:

Първо място в клас Т1

Първо място в Генералното класиране

Специална награда за най-висока скорост в състезателен етап 168 км/ч.

Gladiator Racing Team

Пилот: Александър Ковачев

Роден през 1973 в гр. Пловдив, България

Образование – висше икономическо Leipzig University, Германия

Професионален опит:

  • Собственик и управител на „Юнит Тотал Реал” ЕООД

  • Председател на УС на Асоциация Рали Бреслау Интернационал и на Сдружение Гладиатор Спорт

Навигатор: Димитър Лазаров

Роден през 1978 в гр. Пловдив, България

Образование – висше икономическо ВИНС гр. Варна

Професионален опит:

  • Мениджър продажби на офроуд оборудване в „Юнит Тотал Реал” ЕООД

Сервизен екип:

Димитър Трендафилов, Димитър Узунов, Христо Стоенчев, Радко Трифонов (механици в „Юнит Тотал Реал” ЕООД)