Gladiator Cruiser – Част IV

Във всеки голям проект освен видимите екстериорни части и доработки има и такива, които остават скрити за нетренираното око, а някои пък въобще не е възможно да бъдат видени след приключване на проекта. В тази част IV-та ще обърнем внимание именно на такива не чак толкова видими подобрения.

Офроуд автомобилите обикновено се свързват с кал, мръсотия и спартанско вътрешно оформление. Нашият LC100 обаче е предвиден и като автомобил за дълги преходи. Поради тази причина бе необходимо да се помисли и за комфорта на пътуващите с него. Ето защо бе взето решение да бъде направена цялостна вътрешна звуко- и термоизолация, независимо от факта, че и това ще допринесе за увеличаване на общата маса на превозното средство.

Фактът, че автомобилът беше разглобен на съставни части даде възможност за цялостна организация на всички кабелни снопове и всякакъв тип шлаух и маркучи, а също така и спокойно да се избере място за различни агрегати, които допълнително бяха монтирани, като например мощната двойно тандемно свързана компресорна система на ARB.

Тази 100% Duty компресорна система не бе случайно избрана. За компактните си размери тези два свързани компресора на ARB доставят внушителните 174 литра въздух за минута. Това дава прекрасна възможност системата да се използва, както за обслужване на допълнително монтираните блокажни касети ARB, така и за помпане на гуми след като се изведат бързите връзки на подходящи лесно достъпни места.

Какво ще представлява един офроуд автомобил за дълги преходи без допълнително монтиран по-голям резервоар за гориво? Самото задание го изискваше и естествено ние се обърнахме към най-добрите – Long Ranger. Алуминиевите резервоари с разширен обем на практика използват оптимално пространството, в което се монтира оригинално ОЕМ резервоара на автомобила, но доставят допълнителен обем, за още повече гориво на борда на автомобила. Разбира се, че се възползвахме.

В продължение на разговора за допълнително пространство естествено стигаме и до багажния отсек на автомобила. Когато предвиждаш на борда на автомобила голямо количество багаж, то е хубаво да предвидиш и възможността за правилна организация и бърз достъп до този багаж. Със сигурност едно от най-хубавите предложения в тази насока е модулната система Outback Solutions. Изградена от здрави метални елементи и подсилени плотове с възможност за отваряне, това е може би най-доброто предложение, което дава прекрасна възможност за подредба и бърз достъп, а специфичните завършващи елементи гарантират идеалния визуален завършек на системата.

Тук е момента да споменем и нещо много иновативно. Става въпрос за най-новото уникално творение на ARB, което те са нарекли LINX. Както може би се разбира от самото име това е унифицирана система за свързване и то на електрически компоненти, чиято управляваща верига минава през реле. Този продукт няма аналог и създава изцяло нова продуктова единица на пазара. LINX използва платформата на преносимите мобилни устройства и се свързва с контролен модул, който дава възможност да се управляват безжично компоненти като изброените: преден и заден блокаж, компресор, пълен набор от допълнително монтирани светлини, помпане на колела до определено налягане, следене на състояние на акумулаторни батерии, включително да играе роля на на акумулаторна мониторна система за обслужване на допълнително монтирана акумулаторна батерия и още куп допълнителни функции, дори такава като комуникация с монтиран на борда ARB хладилник. Системата тепърва се развива и ще дава още нови възможности в бъдеще.

Сега ще обърнем малко повече внимание какво се случва под автомобила. Освен адаптирането на окачване OME BP-51 сме се погрижили и за тунинговането на други агрегати като двигателя, а за някои други като например скоростната кутия тепърва дори предстои ъпгрейд като например нов контролен модул, който изцяло ще промени нейните характеристики, но за това ще пишем допълнително. В момента ще обърнем внимание на изцяло новата ауспухова система доставена директно от Австралия от специалистите OUTBACK EXHAUSTS. Перфектно изпълнените тръби успешно разтоварват налягането на изгорелите газове от двигателя, което доставя повече използваема мощност и не на последно място приятно променят звука, който излиза от гърнетата.

Още нещо под автомобила е изцяло ъпгрейднато и това са чисто новите защити подготвени от развойния отдел в производствения сектор на Юнит Тотал Реал ООД. Материалът, който е използван е специално поръчана алуминиева сплав и тук за първи път е приложено предимството на най-новата система за КТЛ, чрез която бе направено допълнително защитно покритие върху алуминиевата повърхност.

Последно в тази част ще опишем един компонент, който също остава сравнително скрит зад масивната предна стоманена броня на ARB. Става въпрос за избраната от нас лебедка. Със сигурност няма да е голяма изненада, това че марката е WARN, но предвид съвсем скорошното изпълнение на проекта имахме късмета да вложим най-новото, което производителя предлага на пазара. Избрания от нас модел е WARN VR EVO 12 оборудвана с оригинално синтетично въже и алуминиев водач в черно. Освен изцяло обновените електрически мотор и редуктор в тази серия има още една съществена новост. Дистанционното, което стандартно се получава в комплекта може да се използва и с кабел и безжично. Това го прави невероятно функционално. Лебедката е с реална теглителна сила 12 000 либри или 5 440 кг., което абсолютно покрива изискванията на този офроуд автомобил.

Към част 3