Gladiator Cruiser – Част III

В тази публикация решихме, че ще бъде най-интересно споделянето на по-голям брой снимки, особено на тези които в детайли разкриват реалните подобрения на LC 100, който се трансформира в проекта ни #GladiatorCruiser . Разбира се старателно ще описваме и вложените артикули.

Както споделихме в предишните две части всеки един елемент беше разглобен, ревизиран и отново сглобен. Тези части, които се наложи бяха сменени с изцяло нови.

Окачването на автомобила естествено е изцяло ново. Използвани са ексклузивно продуктите Old Man Emu и по специално амортисьори от най-новата серия BP-51, както и торсиони, предни/задни пружини и монтажни комплекти. Важен момент е, че принципно все още BP-51 няма готови разработки за LC100, ето защо специалистите от екипа на Gladiator успешно ги адаптираха към позициите с оригинални захвати.

С цел подсилване и постигане на идеални параметри при посещение на стенд геометрия и сходимост решихме да използваме тунингови части на друга Австралийска компания – Pedders. Вложените артикули са: подсилени биалети, HD кормилни накрайници, изцяло нови предни долни носачи, изцяло нови подсилени горни носачи с изместване, полиуретанови тампони, задни подсилени носачи регулируеми, изцяло нови регулируеми напречни щанги и други.

Без грам колебание избраните предна и задна броня на автомобила са ARB. Освен, че сме официален представител на марката със сигурност можем да заявим, че в тези продукти освен ноухау има вложени много инженерна мисъл, функционални са и не на последно място просто естетически издържани.

Екстериора на нашия LC100 елегантно и функционално завършват страничните прагове на ARB.

Отчитайки факта, че килограмите на автомобила нараснаха то се наложи да потърсим и джанти, които да са подготвени за новото по-голямо тегло. Открихме ги в предложението на Италианското производство – Racer 8х16 с ЕТ40. Беше планирано автомобилът да се движи на собствен ход до Тунис, ето защо подбраните гуми бяха BF Goodrich AT 285/75R16

Всеки офроуд автомобил, който е предназначен за дълги преходи и пътешествия, се нуждае от голямо багажно пространство. Монтирането на багажник на покрива на автомобила дава страшно много възможности в тази посока. Нашият избор се спря на предложението на Rhino-Rack Австралия. Техните продукти са пословични със здравината и олекотената си конструкция. Версията тип платформа се оказа наистина страхотно решение, а също така и най-подходящото място, на което да се монтират преден LED бар и странични светлини. Разбира се багажника е естественото място за монтаж на странична тента ARB и прекрасно решение за поставянето на твърдите подложни пътеки Tred PRO и още едно резервно колело.

Ще обърнем малко повече внимание на допълнителните светлини, които сме монтирали на автомобила. Използвани са светлини на Lazer Lamps-UK. Не само според нас, но и според специалистите в тази област това е най-доброто на Европейския пазар. Серията Linear, която сме използвали е най-новото в тяхното портфолио и всички светлини се характеризират с изключително тънък профил, а светлината която отдават не може да се сравни с нищо друго. Монтирани са два Led бара насочени напред – единия между багажника и покрива на автомобила и втори точно над регистрационния номер на самата броня на автомобила. Допълнително са вложени и две странични светлини отново в долната част на багажника, за да има възможност за осветяване наляво и надясно. Две малки светлини са монтирани и в задната част на автомобила.

Съвсем набързо ще вметнем, че офроуд автомобил без шнорхел не може. И да, шнорхела не се ползва само за преодоляване на водни препятствия, особено когато няколко автомобила се движат в конвой през пустинята. Ползваме и препоръчваме само оригиналното производство на Safari Snorkel. Причините са – много здрав материал, пълен комплект от фитинги за конкретния модел, пасва перфектно. В случая е монтиран допълнително и циклонен филтър.

В края на тази част, но не на последно място ще обърнем специално внимание на спирачните дискове и накладки на DBA. Както споделихме по-рано теглото на автомобила чувствително нарасна. Направихме някои модификации по двигателя, а също така сменихме ауспуховата система с цел облекчаване на налягането на изходящите газове. В същото време искахме да запазим размера на джантите в 16 цола, което автоматично ни ограничи в оригиналната спирачна система, но въпреки всичко ни се налагаше да имаме по-добри спирачки. Естественото решение ни дадоха единствено DBA. Директна замяна на ОЕ с подсилени дискове и накладки.

Освен видимите части по автомобила има и много допълнително монтирани артикули, които са вградени или не чак толкова видими. Те изискват специално внимание и на тях ще бъде посветена Част IV. . .

Към част 2
Към част 4