Gladiator Cruiser – Част II

Хубавите неща стават бавно, поне такава е известната поговорка, но Екипа на Gladiator изведнъж се оказа с доста ограничен срок за изпълнение на проекта. Основна роля в процеса на изграждането започна да играе времето за доставка на различните артикули, но по-големия проблем беше, че в работния процес излизаха много допълнителни неизвестни, които независимо от разработения план просто изскачаха, защото няма как да се обхване наведнъж пълната картина при положение, че имахме желание да вложим множество допълнителни артикули.

Все пак заложения план трябваше да се следва и първата стъпка от него беше разделянето на купето от шасито с цел цялостна реставрация и на едното и на другото. Твърдо беше решено изпълнението да следва буквално препоръките на дебелите книги. В този ход на мисли следващите стъпки бяха абсолютно наложителни:

– Демонтиране на предна и задна броня

– Демонтиране на цялостното вътрешно оборудване на купето – предни и задни седалки, централни конзоли с всички съпътстващи кабели и копчета, мокетни настилки и изолиращи материали, вътрешна облицовка на тавана и други

– Демонтиране на ел. инсталации свързващи купето с двигателя, който е захванат за шасито

– Демонтиране на всички видове охлаждащи радиатори

– Демонтиране на купе от шаси

– Демонтиране на ауспухова система

– Демонтиране на носачи, кормилни и реактивни щанги

– Демонтиране на преден и заден мост

– Демонтиране на скоростна и раздатъчна кутии

– Демонтиране на двигател и всичкото съпътстващо окабеляване на електрическата система

 

След демонтирането на купето от шасито всъщност стана ясно какви точно са пораженията и каква намеса ще е необходима, за да бъдат подсигурени отново и да служат още дълги години. Нямаше как да се разминем без заваръчни дейности, така че използвахме случая да подсилим шасито в тези сектори, за които от практиката знаем, че принципно са слаби звена. Разбира се наложителна стъпка бе обработката с пясъкоструй с цел максимално почистване на засегнатите сектори и естествено подготовката на металните части за следваща стъпка, а именно горещо поцинковане. Качеството на изпълнение на този процес е от огромно значение за последващите обработки, защото това е основата, върху която ще се гради всичко останало. Единствения истински вариант е да се потопи цялото шаси в големи вани подготвени за такъв тип стоманени изделия. Всякакви други модерни интерпретации на този процес биха рискували сигурния и качествен завършек на целия процес. Следващият етап в обработките е всъщност подготовка на вече поцинкованото шаси за прахово боядисване. Става въпрос за фосфатиране на поцинкованата повърхност с цел още по добрата адхезия на праховото покритие.

Тук е времето да вмъкнем, че Юнит Тотал Реал като юридическо лице и собственик на търговската марка Gladiator Ofroad-Technik в течение на годините развива и собствена производствена дейност. Става въпрос за специализирано металообработване и цялостно производство на детайли от различни метали като стомана и алуминий. Натрупания опит и развойна дейност дават възможност за осъществяването и на тази дейност, като фирмата разполага в настоящия момент с машина за лазерно рязане, абкант преси за огъване, модерен заваръчен цех и изцяло нова поточна линия за прахово боядисване. Перлата в короната за момента е изградената изцяло нова линия за полагане на КТЛ покритие, което е едно наистина съвременно средство за обработка на металите и ние разбира се възползвахме за проекта Gladiator Cruiser и от тази възможност.

След процеса на фосфатиране, шасито беше перфектно подготвено за полагане на праховото боядисване или казано по-професионално – процес за нанасяне на полимерно покритие. За да бъдем максимално подсигурени всъщност тази стъпка беше изпълнена два пъти. Полимерното покритие се характеризира с изключителна здравина при полагането на сравнително тънък слой.

Вероятно хората, които не се занимават в дълбочина с подобни дейности биха се запитали – Защо всъщност е необходимо да се извършва цялата тази поредица от трудоемки и вероятно скъпи процеси, та нима нямаше да е по-добре просто да се положи един грунд отгоре, може би с участието на ръждопреобразувател преди това и да се приключи всичко?

И отговора е – Категорично не!

Единствения правилен и сигурен начин да подсигурим металните елементи в дългосрочен план е само и единствено този. В противен случай рискуваме да затворим работещите корозионни процеси под дебел слой грундиращо вещество и в съвсем обозрим период да очакваме плодовете на тази пестеливост! Този срок драстично се скъсява при използването на превозното средство в изключително тежки условия и агресивна среда, а съдбата на описваната от нас LC100 предстои да бъде изпитана именно в такива тежки условия.

До този момент описанието ни беше изключително фокусирано върху реставрацията на шасито, но подобна драматична намеса бе необходима и при купето. При него също нямаше как да се разминем без заваръчни дейности и пясъкоструй в долната му част (е тук поне не беше цялостно). След правилната подготовка и почистване на всички корозирали сектори естествено в долната част на купето беше положен специално поръчания за целта грунд, така че да гарантираме сигурността и тези метални елементи за дълъг период от време.

Както споделихме по-рано времето изведнъж се оказа много ценен актив и успоредно с всички тези процеси започна цялостно ревизиране на агрегатите по ходова част, скоростна и раздатъчна кутии и разбира се двигател. Всеки един агрегат се наложи да бъде разглобен до най-малка съставна част, всеки компонент да бъде проверен и да се състави списък с всички необходими части, които да бъдат поръчани. В тази насока взехме решение да бъдем безкомпромисни. Всички необходими резервни части бяха поръчани като Оригинална Екипировка от Тойота, включително и тези за периодично обслужване, като филтри и уплътнения. Само ще споделим, че предвид стриктното изпълнение на поставените цели за никой не беше изненада, че позициите на поръчаните артикули само по този списък бяха 120 отделни точки, а доста от тези точки включваха 5 до 8 бройки от артикул. . . Съвсем репортажно ще допълним, че през пясъкоструй и последвала обработка преминаха преден и заден мост и други метални елементи, които се намират под автомобила и решихме да запазим в оригинален вид.

Истинска наслада за очите беше крайния ефект на всичко това – автомобилът буквално изглеждаше като току що излязъл от завода.

В следваща част очаквайте пълни списъци с предвидените за допълнителен монтаж артикули, както и описания по самите монтажи. За сега само ще посочим марките, които са избрани по този проект – ARB, OME, DBA, Pedders, Safari Snorkel, Outback Solution, TRED Pro, Goodridge, Rhino Rack, REDARC, LINX, Lazer Lamps, Racer, BF Goodrich и други. . . Очаквайте продължението!

Към Част 1
Към Част 3