Gladiator Cruiser – част I

Идеята за Gladiator Cruiser Project се роди постепенно през годините, в които създавахме Balkan Offroad Rally, но съзря и се осъществи в края на 2019 и началото на 2020 година. Хората, които ни познават отблизо веднага биха се учудили, че проекта не носи името Gelandewagen предвид явните пристрастия на Алекс Ковачев – собственика на Gladiator Offroad-Technik към известната немска 4х4 класика Mercedes Benz G-Klass, но и това си има своя логичен отговор особено предвид най-новото попълнение в портфолиото на RBI Association – Fenix Rally Tunisia. Самото задание изискваше да открием такъв автомобил, който да бъде познат на различни континенти, да носи в себе си традицията и познанието на дългогодишен производител на корави офроуд автомобили, да дава възможност за качествено и функционално допълнително оборудване, да съчетава в себе си мощност и здравина. . . Е определено японците от Toyota са създали през годините най-използваните и най-разпознаваеми офроуд класики, които са едновременно известни в Европа, Азия и Африка. За някои моделни линии действително се носят митове и легенди и не случайно нашия проект се казва Gladiator Cruiser Project. Както може би разбирате проекта няма да се ограничи само в един автомобил, но настоящото представяне ще бъде специално за версията Land Cruiser 100.

Следвайки своето верую ние от Gladiator решихме все пак избора на автомобил да не е съвсем традиционен. По-логичният избор щеше да бъде модификацията LC105 (цял мост в предна и в задна част, изпитан двигател 4,2 литра дизел или турбо-дизел, традиционно използван от повечето офроуд специалисти). Да, ама не. . . Съдбата отново помогна и ето го него, не просто автомобил, а разкошен екземпляр Land Cruiser 100, оборудван с бензинов двигател 4,7 литра, автоматична скоростна кутия, по-луксозно изпълнение и при това със история, защото е бил на специална служба в дипломатически корпус.

Първоначалната ни радост бе малко помрачена предвид състоянието, в което заварихме шасито и долната част на купето. За съжаление времето определено беше оставило своя сериозен отпечатък върху металните части – сериозно присъствие на ръжда, включително неприятни язви в тези части на купето, които обикновено остават скрити зад калобрани и отдолу при точките на свързване купе-шаси. От друга страна двигателят, скоростна и разпределителна кутии, както и целия задвижващ агрегат бяха в отлично състояние предвид малкото километри изминати от автомобила, но разбира се и те имаха нужда от пълно сервизиране. Ето в такъв момент определено си струва да се зарадваш, че разполагаш подръка не просто със сервиз, а екип от отлични специалисти, тясно профилирани в изграждането на офроуд проекти. Съвсем естествено беше взето решението за цялостен демонтаж на всички елементи от купето и шасито, както и за тяхното отделяне с цел цялостна реставрация на автомобила.

Положението не изглежда никак розово…

Очаквайте продължение на проекта в част II…

Към част 2